Which
of the following best completes the passage below?
|
Что
из перечисленного наиболее лучше дополняет пассаж ниже?
|
|
|
When
the products of several competing suppliers are perceived by consumers to be
essentially the same, classical economics predicts that price competition will
reduce prices to the same minimal levels and all suppliers’ profits to the
same minimal levels. Therefore, if classical economics is true, and given suppliers’
desire to make as much profit as possible, it should be expected that.
|
Когда
продукция нескольких соревнующихся поставщиков воспринята потребителями как
практически одинаковая, классическая экономика прогнозирует, что ценовая
конкуренция снизит цены до минимального уровня и доходы всех поставщиков до
минимального уровня. Тем не менее, если классическая экономика права, и
учитывая желания поставщиков получить прибыль можно ожидать что...
|
|
(А) in
a crowded market widely differing prices will be charged for products that
are essentially the same as each other
|
(A) На переполненный рынке сильно различающиеся цены
будут платить за продукты, которые практически не отличаются от других.
|
(B) as a market becomes
less crowded as suppliers leave, the profits of the remaining suppliers will tend
to decrease
|
(B) если рынок становится менее насыщенным когда
поставщики уходят, прибыль оставшихся поставщиков незначительно уменьшиться.
|
(C) each supplier in a
crowded market will try to convince consumers that its product differs significantly
from its competitors’ products.
|
(C) Каждый
поставщик на переполненном рынке будет пытаться убедить потребителей что его
продукт значительно отличается от конкурирующих продуктов.
Единственный способ
получить доход.
Правильный ответ.
|
(D) when consumers are
unable to distinguish the products in a crowded market, consumers will judge
that the higher-priced products are of higher quality
|
(D) Когда потребители не в состоянии отличить продукты
на переполненном рынке, они могут решить что продукт с высшей ценой лучшего
качества.
|
(E) suppliers in
crowded markets will have more incentive to reduce prices and thus increase sales
than to introduce innovations that would distinguish their product from their
competitors’ products
|
(E) Поставщики на переполненных рынках больше поощряют
уменьшение цены тем самым увеличивал продажи чем представление инноваций, что
отличат их продукты от других конкурирующих продуктов.
|
Абсолютно согласен!
ОтветитьУдалить