Scientists typically do their most creative work before the age

Scientists typically do their most creative work before the age of forty. It is commonly thought that this happens because aging by itself brings about a loss of creative capacity. However, studies show that of scientists who produce highly creative work beyond the age of forty, a disproportionately large number entered their field at an older age than is usual. Since by the age of forty the large majority of scientists have been working in their field for at least fifteen years, the studies’ finding strongly suggests that the real reason why scientists over forty rarely produce highly creative work is not that they have aged but rather that scientists over forty have generally spent too long in their field.
Ученые обычно делают свою наиболее креативную работу в возрасте до сорока. Принято думать, что это случается потому, что возраст приводит к потере креативных возможностей. Тем не менее, исследование показало, что среди ученых, кто создает высоко креативные работы после сорока, непропорционально больше количество тех, кто вошел в сферу деятельности в старшем возрасте чем обычно. Так как после сорока большое количество ученых работают в их сфере деятельности как минимум пятнадцать лет, исследование сильно наводит на мысль, что действительная причина почему ученые после сорока редко создают высоко креативную работу не то, что они в возрасте а больше то, что ученые после сорока в основном провели слишком долгое время в своей области деятельности.

In the argument given, the two portions in boldface play which of the following roles?
В данном аргументе, две порции выделенные черным, играют какую из следующих ролей?


(А) The first is a claim, the accuracy of which is at issue in the argument; the second is a conclusion drawn on the basis of that claim.
(A) Первое - заявление, точность которого под вопросом в аргументе; второе - вывод, полученный на основании этого заявления.
(B) The first is an objection that has been raised against a position defended in the argument; the second is that position.
(B) Первый - возражение, которое противоречит позиции, которую защищает аргумент; второе - эта позиция.
(C) The first is evidence that has been used to support an explanation that the argument challenges; the second is that explanation.
(C) Первый - доказательства, которые используются для поддержки объяснения, которое аргумент ставит под сомнение; второе - это объяснение.
(D) The first is evidence that has been used to support an explanation that the argument challenges; the second is a competing explanation that the argument favors.
(D) Первый - доказательства, которые используются для поддержки объяснения, которое аргумент ставит под сомнение; второй - конкурирующее объяснение, которого придерживается аргумент.
(E) The first provides evidence to support an explanation that the argument favors; the second is that explanation.
(E) Первый - предоставляет доказательства в поддержку объяснения, которое выдвигает аргумент; второе - это объяснение.
Правильный ответ.

Комментариев нет:

Отправить комментарий